» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. قاب کاغذی

 به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف ترویج مطالعه و معرفی کتاب‌های دفاع مقدس کتاب "رفاقت به سبک تانک" در قالب کلیپ برای کتابخوانان و علاقه‌مندان ادبیات داستانی حوزه دفاع مقدس معرفی شد

کتاب‌ "رفاقت به سبک تانک" نوشته داود امیریان، تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در ۱۱۱ صفحه و قطع رقعی نخستین بار در سال 1381 روانه بازار کتاب شد و اکنون به چاپ سی و دوم رسیده است.

این کتاب شامل 47 قطعه طنز پیرامون حوادث جنگ است که برای کودکان و نوجوانان نگارش شده است.

در نگاه  اول به نظر می‌رسد که این کتاب مجموعه‌ای پراکنده از طنزهای جبهه است ولی در نگاه بهتر به آن یک سیر کلی در این مجموعه به چشم می‌خورد. نویسنده سعی کرده برای کتاب خود شروع و پایانی مناسب داشته باشد. کتاب با داستان‌واره «می‌روم حلیم بخرم» شروع می‌شود که در آن نوجوانی شوق رفتن به جبهه را دارد. داستان‌واره‌هایی که در ادامه روایت می‌شوند به نوعی روند تکمیلی این طرح داستانی هستند. با توجه به تعدد روایت‌های مختلف، آدم‌های مختلفی در داستان حضور دارند که همگی در روایت‌های جداگانه‌ای ایفای نقش می‌کنند. با پیشروی مخاطب در صفحات میانی کتاب، مخاطب به طور غیرمستقیم درمی‌یابد که این آدم‌ها هر کدام به نوعی مکمل شخصیت دیگری هستند. این آدم‌های به ظاهر پراکنده در کلیت اثر به سمت وجه‌های مشترکی حرکت می‌کنند.

بذله‌گویی و شوخ‌طبعی در موقعیت‌های امن و مفرح امری عادی است اما میدان‌های جنگ که در آن اضطراب و دلهره از هر سو در حال باریدن است، این خنده‌ها و شوخ طبعی‌ها در واقع هنری است که فقط از عهده آدم‌های خاصی بر می‌آید که نشان از آرامش عجیب و مثال زدنی آنان دارد که از جنس بشر معمولی نیست. امیریان نمونه‌هایی از این انسان‌ها را در کتاب خود به تصویر کشده است.

برخی داستان‌های این مجموعه بدین قرار است: آقاى نورانى سوخته، اتوبمب بیل!، احترام به پدر، اسى بشکه، اطوشویى کجاست!؟، الاغ‌هاى جنگ جو!، امداد غیبى، ایرانى مزدور!، بابات کو؟، بره گمشده عباس، بلبل، به شرط سوت بلبلى، پاخروسى، پپچ و مهره‌اى‌ها، پسر فداکار، پُل قاطر مرده!، تُرب مى‌خواهى؟ و....

دسته یک، عباس دست طلا، گنجشک‌ها، باغ کیانوش، جشن حنابندان و چشم‌ها از دیگر آثار حوزه ادبیات داستانی دفاع مقدس هستند که برای معرفی به مخاطبان و دوستداران کتاب به صورت تصویری تولید شده‌اند.

در طول هفته دفاع مقدس هر روز یکی از این کلیپ‌ها از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های کشور و همچنین وبگاه آپارات برای مشاهده علاقه‌مندان منتشر می‌شود.

گفتنی است اداره‌ کل روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جهت معرفی کتاب‌های دفاع مقدس و به اشتراک‌گذاری آن‌ها با کتاب دوستان به شکل تصویری؛ اقدام به تولید و انتشار این آثار به مناسبت هفته دفاع مقدس در قالب کلیپ، کرده است.کلیپ معرفی کتاب "رفاقت به سبک تانک" را اینجا مشاهده کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 4 مهر 1394 | 11:4 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.